TODOPODEROSA

La colección Todopoderosa comienza a germinar en 2015, el mismo año en que surge el movimiento Ni una menos en Argentina. No hay relación directa entre estos dos hechos, sin embargo, el aire de época y las urgencias de la violencia machista desnudan —entre varios otros conflictos— el de la crisis de los estereotipos del binomio femenino-masculino. Esta coyuntura impulsa la elección del concepto “mujer” para realizar el proyecto.

Desde una reflexión íntima que indaga sobre las incomodidades de estas categorizaciones de género nacen las imágenes que buscan darle un sentido simbólico al conjunto de la vajilla. Cómo bien indica Amazónica como lema de marca “embellecemos con sentido lo cotidiano” y así es como la nueva colección se propone dotar a los objetos de una narrativa tanto decorativa como discursiva a través de la ilustración.

Rediseñada en 2020 la colección vive, respira a la par de sus tiempos acelerados, zigzagueantes y cambiantes. Sin embargo su manifiesto sigue siempre presente:

“Soy agresiva.
Soy competitiva.
Soy fuerte.
Soy violenta.
Soy controladora.
Soy protectora.
Soy estable.
Soy lógica.
Soy racional.
Soy independiente.
Soy autosuficiente.
Soy valiente.
Soy corajuda.
Soy dominante.
Soy poderosa.
Soy Todopoderosa.”

The Todopoderosa [Almighty] collection began to take root in 2015, the same year the Ni Una Menos movement emerged in Argentina. While there is no direct relationship between these two events, the spirit of the times and the urgency of gender-based violence lay bare — among various other conflicts — the crisis of stereotypes associated with the female-male binary. This context prompts the decision to center the project around the concept of ‘woman.'”

From an intimate reflection that explores the discomforts of these gender categorizations, the images are born, aiming to give symbolic meaning to the entire tableware set. As the brand motto “embellishing the everyday with meaning” suggests, Amazonica seeks to endow objects with both a decorative and discursive narrative through illustration.

Redesigned in 2020, the collection lives and breathes alongside its fast-paced, zigzagging, and ever-changing times. However, its manifesto remains ever-present:

“I am aggressive.
I am competitive.
I am strong.
I am violent.
I am controlling.
I am protective.
I am stable.
I am logical.
I am rational.
I am independent.
I am self-sufficient.
I am brave.
I am courageous.
I am dominant.
I am powerful.
I am Almighty.”

[The text in Spanish uses adjectives in their feminine form.]

DISTINCIONES /
DISTINCTIONS:
Sello Buen Diseño, 2017